fbpx

ΣΥΡΙΖΑ: 1 στα 5 παιδιά εκτός τηλεκπαίδευσης και η υπουργός Παιδείας πανηγυρίζει!

Ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

Όλες τις τελευταίες ημέρες η τηλεκπαίδευση έχει την «τιμητική» της, στις ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας και σε διαρροές παραπλανητικών στοιχείων σε συγκεκριμένα Μέσα Ενημέρωσης. Η υπουργός των κλειστών σχολείων, άφησε στην άκρη τις καινοφανείς θεωρίες της ότι ο ιός δεν κολλάει στις αίθουσες των 30 παιδιών και βάλθηκε να μας πείσει ότι στην Ελλάδα συντελείται ένα τεχνολογικό θαύμα.

Πράγματι, το μάθημα με το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Webex της Cisco, που συνεχίζει να υπολειτουργεί και να ταλαιπωρεί 1.600.000 εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους, μόνο ως τεχνολογικό και παιδαγωγικό άλμα (προς τα πίσω) μπορεί να χαρακτηριστεί. Ας μιλήσουμε ανοιχτά. Και από τεχνική και από παιδαγωγική άποψη αυτό που προσφέρεται στους μαθητές μας, παρά τις ηρωικές προσπάθειες των ιδίων, των δασκάλων και των οικογενειών τους είναι μια υποβαθμισμένη ψευτοτηλεκπαίδευση. Που εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες και τα ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των παιδιών. 

Η υπουργός με τα στοιχεία που επιλεκτικά παρέθεσε, για πολλοστή φορά δεν τόλμησε να αναφερθεί στην παιδαγωγική διάσταση της τηλεκπαίδευσης και στα προβλήματα που ήδη διαπιστώνονται από ειδικούς επιστήμονες. Ταυτόχρονα, ούτε την απορία που πλανάται έλυσε, για τον αριθμό των μαθητών που έχουν αποκλειστεί από αυτή την προβληματική έστω τηλεκπαίδευση. 

Αυτή η «ασήμαντη» λεπτομέρεια διέφυγε από την πληθωρική αναφορά αριθμών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εκ μέρους της κυρίας υπουργού. Μάλιστα,  πρόσφατα στη Βουλή είχε το θράσος να ζητήσει από την αντιπολίτευση να… βρει εκείνη τους μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.

Μια απλή επαφή όμως με τους εκπαιδευτικούς της πράξης, δείχνει ότι παντού εντοπίζονται χιλιάδες «χαμένα» παιδιά, που βρίσκονται εκτός κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παιδιά χωρίς ψηφιακά μέσα και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Παιδιά σε νοικοκυριά με τηλεργαζόμενους γονείς ή αδέλφια και με έναν μόνο υπολογιστή.

Έτσι, ένα στα πέντε παιδιά ή δεν παρακολουθεί καθόλου ή παρακολουθεί ελάχιστα τα τηλεμαθήματα. Πρόκειται για συγκλονιστικό στοιχείο που γυρίζει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω. Στα χρόνια της τεράστιας εκπαιδευτικής διαρροής και εγκατάλειψης του σχολείου. Και η υπουργός Παιδείας αντί να κρύβεται, πανηγυρίζει! 

Ταυτόχρονα, δεν λέει τίποτα για τα εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά που παρακολουθούν (;) πολλά από αυτά βουβά και μετ’ εμποδίων την τηλεκπαίδευση, μέσω κινητού τηλεφώνου, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί. Όπως δεν λέει κουβέντα για τα παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ROMA, προσφυγόπουλα κλπ) που η πολιτική της έχει «πετάξει» έξω από την εκπαίδευση.

Για το λόγο αυτό μάλιστα έχουν υποβληθεί μηνυτήριες αναφορές εναντίον της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Εμείς, αντίθετα με τους πανηγυρισμούς της αυτοθαυμαζόμενης υπουργού μιας κυβέρνησης που πλέον δεν φοράει μάσκα για να κρύψει την αναισθησία και την κοινωνική αναλγησία της, έχουμε δεκάδες χιλιάδες λόγους (όσοι είναι οι αποκλεισμένοι από τη μόρφωση μαθητές) να ζητάμε την παραίτησή της.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

▸ Διαβάστε ακόμα