fbpx

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο Κεραμέως;

Facebook
Twitter
Telegram
Email

Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο η Νίκη Κεραμέως. Εχθές, η υπουργός Παιδείας παρουσίασε το τελικό σχέδιο νόμου στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) για τη λειτουργία του σχολείου, την αξιολόγηση και τα στελέχη εκπαίδευσης. Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι να κατατεθεί το νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Ιουλίου.

Το νομοσχέδιο Κεραμέως

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, το νέο σύστημα αξιολόγησης και κρίσεων των στελεχών εκπαίδευσης στηρίζεται στους παρακάτω άξονες:

  • Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογούνται στα μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, αλλά μόνο σε όσα ειδικεύονται/έχουν σπουδάσει.
  • Στα σχολεία εισάγονται τρεις νέοι θεσμοί: Μέντορεςσυντονιστές τάξης και υπεύθυνοι μαθημάτων. Οι μέντορες θα καθοδηγούν τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και θα μεριμνούν για την προσαρμογή τους στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Οι συντονιστές θα ασχολούνται με προβλήματα που προκύπτουν στα τμήματα της κάθε τάξης. Οι υπεύθυνοι μαθημάτων θα ασχολούνται με την ενδοσχολική επιμόρφωση. Και οι τρεις αυτές ειδικότητες θα μοριοδοτούνται μελλοντικά για διευθυντικές θέσεις (σχολείου, διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Οι διευθυντές των σχολείων θα είναι υποχρεωμένοι να διοργανώνουν ετησίως επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών τους που θα γίνονται από τους ίδιους, από εξωτερικούς εκπαιδευτικούς ή πανεπιστημιακούς.
  • Η ατομική αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και θα έχει βελτιωτικό χαρακτήρα. Θα δίνει, όμως, το «εισιτήριο» για προαγωγές σε θέσεις στελεχών αν ο εκπαιδευτικός κρίνεται επαρκής. Αν είναι αρνητική, θα οδηγεί σε υποχρεωτική επιμόρφωση.
  • Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί (νεοδιόριστοι και για διάστημα δύο ετών) δεν θα μονιμοποιούνται αν κρίνονται ανεπαρκείς και θα πηγαίνουν σε επιμόρφωση.
  • Οι χαρακτηρισμοί του αξιολογούμενου εκπαιδευτικού θα είναι τέσσερις: «Μη ικανοποιητικός», «ικανοποιητικός», «πολύ καλός», «εξαιρετικός».
  • Η αξιολόγηση θα γίνεται σε τρία επίπεδα: Γενική και ειδική διδακτική αξιολόγηση που θα κάνει ο σχολικός σύμβουλος του κάθε μαθήματος. Αξιολόγηση για το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης που θα κάνει ο διευθυντής του σχολείου. Αξιολόγηση για υπηρεσιακή συνέπεια που θα κάνουν ο διευθυντής και ο σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης.
  • Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται κάθε δύο χρόνια από τον διευθυντή και κάθε τέσσερα από τους συμβούλους της κάθε περιοχής. Οπότε, η πρώτη αξιολόγηση θα γίνει τον Ιούνιο του 2023.
  • Καταργούνται οι δύο θητείες των διευθυντών (στην ίδια σχολική μονάδα) και εισάγεται η μία συνεχόμενη τετραετία. Τους υποδιευθυντές θα προτείνουν οι διευθυντές.

Προκειμένου να προχωρήσει το σύστημα αξιολόγησης το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στην τοποθέτηση 880 νέων σχολικών συμβούλων ενώ θα προσληφθούν και 1.100 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί που θα ανήκουν οργανικά στα κατά τόπους Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης αλλά θα υπηρετούν στα σχολεία.

Βάσει του νομοσχεδίου θα απαιτούνται 12 χρόνια προϋπηρεσίας για να γίνει κάποιος διευθυντής σχολείου και 15 χρόνια για να γίνει κάποιοςδιευθυντής εκπαίδευσης.

Τα συμβούλια που θα επιλέγουν διευθυντές δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα έχουν ένα μέλος από το ΑΣΕΠ, τρεις καθηγητές ΑΕΙ επιλογής του υπουργείου Παιδείας και έναν γενικό διευθυντή του υπουργείου Παιδείας.

Τα αντίστοιχα συμβούλια που θα επιλέγουν διευθυντές σχολείων θα έχουν έναν σύμβουλο ΑΣΕΠ, δύο σχολικούς συμβούλους και τον διευθυντή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάθε περιοχής, ενώ δεν θα συμμετέχουν οι αιρετοί εκπρόσωποι των καθηγητών.

(Visited 82 times, 1 visits today)

Περισσότερα