fbpx

Νίκος Φίλης: Στην πυρά τα νέα προγράμματα Ιστορίας!

Facebook
Twitter
Telegram
Email

Δήλωση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για την απόφαση της υπουργού Παιδείας να καταργήσει τα νέα προγράμματα σπουδών στην Ιστορία στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και επαναφέρει εκείνα του 2002-2003

Με την απόφασή της να ρίξει «στην πυρά» τα νέα προγράμματα Ιστορίας χωρίς καμία επιστημονική αξιολόγηση και διάλογο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπογράφει μια από τις πιο μελανές σελίδες της περιόδου διακυβέρνησής της, βυθίζοντας την εκπαίδευσή μας ολοένα και βαθύτερα στο παρελθόν. 

Κομπάζει η κα Κεραμέως για δήθεν «ανανέωση» των σχολικών βιβλίων μετά από 20 χρόνια, τη στιγμή που στο μάθημα της ιστορίας Γυμνασίου και Λυκείου ουσιαστικά «αναπαλαίωση» επιχειρεί: Επαναφέρει, απλώς, σε ισχύ τα προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το 2002 και το 2003.

Θυμίζω, ότι τα νέα προγράμματα σπουδών, που εντελώς αναιτιολόγητα καταργεί η κυρία Κεραμέως, είχε εκπονήσει -ανιδιοτελώς- επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από έγκριτους πανεπιστημιακούς ιστορικούς και εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με επικεφαλής τον καθηγητή Πολυμέρη Βόγλη, μετά από εξαντλητικό ανοικτό επιστημονικό διάλογο. Τα είχε δε αποδεχτεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2019, δημοσιεύοντας στο ΦΕΚ τη σχετική απόφαση. Για το λόγο αυτό, είναι όνειδος για την νέα διοίκηση του ΙΕΠ το γεγονός ότι συνήργησε σε αυτή την απαράδεκτη και σκοταδιστική απόφαση. 

Είναι πραγματικά απορίας άξιο τι από τα παρακάτω στοιχεία στα εγκεκριμένα προγράμματα Ιστορίας ενόχλησαν την κυβέρνηση των «αρίστων»:

  • Μήπως το ότι έθεταν ως κύριο σκοπό του µαθήµατος την καλλιέργεια ανθρωπιστικών και δηµοκρατικών αξιών;
  • Μήπως το ότι έδιναν προτεραιότητα σε ιστορικά θέµατα που εστιάζουν στην κοινωνία και ειδικότερα στις µη προνοµιούχες ιστορικά κοινωνικές οµάδες;
  • Μήπως το ότι μετατόπιζαν το επίκεντρο του μαθήματος από την αποστήθιση πληροφοριών στην ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης;
  • Μήπως το ότι προέτρεπαν και διευκόλυναν τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν καινοτόµες µεθόδους διδασκαλίας και µάθησης;
  • Μήπως ενόχλησε η δημιουργική χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), που θα αξιοποιούνταν ως εργαλεία διδασκαλίας σε ένα µαθητοκεντρικό περιβάλλον μάθησης; 
  • Ή μήπως το γεγονός ότι τα παιδιά διδάσκονταν να αξιοποιούν δημιουργικά και ευφάνταστα τις κάθε είδους πρωτογενείς πηγές της ιστορίας αντί να αποστηθίζουν σελίδες επί σελίδων για να τις αναπαράγουν στις γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου;

Η κα Κεραμέως και η κυβέρνηση σπεύδουν να απαλλαγούν από κάθε δημιουργική πρωτοβουλία και προοδευτική απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ προτού αυτές αρχίσουν να ριζώνουν στην κοινωνία και να αποδίδουν καρπούς. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για μια ακόμα φορά «δεν έγινε» και η αντιμεταρρύθμιση κομπορρημονεί… 

(Visited 6 times, 1 visits today)

Περισσότερα