Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΔΝΤ, η τηλεκπαίδευση ζημίωσε τη μάθηση των παιδιών σε πολλές χώρες της G20 και ενδέχεται να έχει οικονομικές επιπτώσεις, μειώνοντας το ΑΕΠ κατά 3%
—
Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας ζημίωσε την εκπαίδευση των παιδιών σε πολλές χώρες της G20, με πιθανές διαρκείς οικονομικές επιπτώσεις και πτώση του ΑΕΠ κατά 3% στις χώρες-μέλη, εκτιμά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Με πρόσφατη μελέτη του, το Ταμείο καταλήγει πως η γενικευμένη τηλεκπαίδευση είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των σχολικών επιδόσεων σε μια σειρά από χώρες όπως στη Γερμανία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και την Ινδία. Παράλληλα προειδοποιεί πως «αν αυτές οι μαθησιακές απώλειες δεν καλυφθούν, οι συγκεκριμένοι σπουδαστές μπορεί να αντιμετωπίσουν μείωση του εισοδήματός τους κατά τη διάρκεια όλης τους της ζωής».
Οι οικονομολόγοι του διεθνούς οικονομικού οργανισμού στην Ουάσινγκτον διαπιστώνουν πως οι σημερινοί σπουδαστές θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 40% του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας στις οικονομίες της G20 επί δεκαετίες. Όπως αναφέρουν: «αν και υπάρχουν ακόμη πολλές άγνωστες παράμετροι, οι προσομοιώσεις μας δείχνουν ότι, μόλις όλοι αυτοί οι σπουδαστές βρεθούν στην αγορά εργασίας, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των προηγμένων οικονομιών της G20 μπορεί να είναι χαμηλότερο κατά 3% μακροπρόθεσμα».
Το ΔΝΤ επισημαίνει ακόμα πως «χωρίς να αποτελεί έκπληξη, τα φτωχότερα νοικοκυριά είναι αυτά που υπέστησαν τις χειρότερες απώλειες μάθησης με τις προοπτικές να είναι ιδιαίτερα αρνητικές, βαθαίνοντας περαιτέρω τις ανισότητες των εισοδημάτων».
Καταλήγοντας, το Ταμείο υπογραμμίζει ότι «αν δεν καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά της πανδημίας, οι απώλειες των εισοδημάτων ενδέχεται να αγγίξουν μειώσεις από 1,5% έως 10% κατά τη διάρκεια της ζωής των ανθρώπων, των χωρών της G20».
