fbpx

Τάκης Κατσαρός: αποστάσεις, αποστάσεις, αποστάσεις

Facebook
Twitter
Telegram
Email

▸ Άρθρο του Τάκη Κατσαρού, συνεργάτη της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην διευθυντή του γραφείου του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, στο εκπαιδευτικό site alfavita.gr

Αντί, η υπουργός Παιδείας μετά το «στραπάτσο» στη Βουλή, όπου ούτε οι βουλευτές της ΝΔ υπεράσπισαν την πολιτική της, να σοβαρευτεί και επιτέλους να εργαστεί για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, επέλεξε να  επιδοθεί στην τέχνη της υποκριτικής και της μετάθεσης της συζήτησης σε άλλα πιο «βολικά» πεδία. Εκείνα των αναρτήσεων στα social media.

Ταυτόχρονα, για να στρέψει αλλού τα φώτα της δημοσιότητας, προχώρησε  στην εκτόξευση αντιπαιδαγωγικών απειλών ακόμη και προς τα… νήπια, αποκαλύπτοντας ένα βαθιά αυταρχικό πρόσωπο, με πρόσχημα τη μη χρήση μάσκας.

Δεν θα ξεφύγει όμως από τις ευθύνες της η υπουργός, γιατί η πραγματικότητα είναι επίμονη, την καταδιώκει και δεν «μακιγιάρεται» με εξυπνακισμούς ή εύκολα παρεξηγήσιμες αναρτήσεις στο facebook. 

Ο κίνδυνος, αν δεν ανασχεθεί η εξάπλωση του ιού να υπάρξει μια γενιά μαθητών που θα κινδυνεύσει να χάσει ένα ή δύο χρόνια εκπαίδευσης, είναι πραγματικός κι εκεί πρέπει να επικεντρωθούν οι προσπάθειες όλων.

H κυβέρνηση, μετά τον τουρισμό, τα πλοία, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το αμέριμνο άνοιγμα της οικονομίας, ετοιμάζεται τώρα να μετατρέψει και τα σχολεία σε θύματα της βουλιμίας της για πάση θυσία “success story”. Πάση θυσία κυριολεκτικά, αφού τα πολυπληθή τμήματα, μόνο με μάσκες και χωρίς αποστάσεις, μπορεί να γίνουν επικίνδυνες εστίες επώασης και εξάπλωσης του ιού.

Ένα απέραντο «ανοίξαμε και σας περιμένουμε», με ηλιοβασιλέματα ή μη, φαίνεται να είναι η επιτομή της κυβερνητικής αντίληψης για την επιστροφή στην περίφημη «κανονικότητα».

Προκειμένου να δικαιολογήσει την απόφασή της (παρά τις απόψεις των ειδικών και όλα τα διεθνή standards) να καταργήσει τις αποστάσεις στα σχολεία, η κυρία Κεραμέως επιχείρησε να προσβάλει τη νοημοσύνη όλων  των πολιτών με τον καταγέλαστο μέσο όρο των 17 μαθητών ανά τμήμα, που ήδη έχει μετατραπεί σε ανέκδοτο.

Με τον τρόπο αυτό, «διέφυγε» της κυρίας υπουργού ότι 1 εκατ. μαθητές, δηλαδή το 74% του συνόλου, θα στοιβάζονται με δική της ευθύνη, εν μέσω πανδημίας, σε αίθουσες πολυμελών τμημάτων, άνω των 17 μαθητών.  

Άγνοια ή ελλιπείς γνώσεις αριθμητικής; Τίποτα από αυτά.

Απλώς, η κυρία Κεραμέως κάνει ακόμη μια φορά αυτό που ξέρει «άριστα». Λέει με απόλυτα συνειδητό τρόπο ψέματα. Μεγάλα ψέματα, δηλαδή στατιστικές ή μάλλον Κerameos statistics.

Ο κόσμος των social media «γλέντησε» δεόντως τον τρόπο με τον οποίο κακοποίησε η κυρία υπουργός την έννοια «μέσος όρος», προσθέτοντας στα 26 παιδιά ενός τμήματος του Δήμου Αθηναίων το 1 παιδί κάποιου μικρού νησιού και τα 7 παιδιά ενός ορεινού χωριού της Επικράτειας και διαιρώντας διά τρία, προκειμένου να ισχυριστεί, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, ότι παντού οι τάξεις αποτελούνται κατά μέσο όρο από 17 μαθητές.

Ενώ, με τα ίδια συναισθήματα υποδέχτηκαν οι χρήστες του διαδικτύου και την εξαγγελία της για τα… παγούρια, μέσω χορηγού-εφοπλιστή με περίεργες δραστηριότητες εκτός και εντός βυθού. 

Στη Βουλή, έλαβε τις δέουσες απαντήσεις για την προσπάθειά της να παίξει με τους αριθμούς. Και όχι μόνο από τους ομιλητές του ΣΥΡΙΖΑ. Πέρα από το ψεύδος με τον μέσο όρο των μαθητών ανά αίθουσα, έγινε σαφές ότι και τα 100 εκατ. ευρώ του ολοήμερου προέρχονται καθ’ ολοκληρίαν από τον αποκλεισμό 66.000 παιδιών από τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ).

Ενώ, σε κανένα σημείο της τοποθέτησής της η κυρία υπουργός δεν ανέφερε ποιο είναι το επιπλέον ποσό με το οποίο ενισχύεται ο προϋπολογισμός του υπουργείου Παιδείας, του ΥΠΕΣ και των Δήμων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, λόγω κορονοϊού.

Στη Βουλή, έλαβε επίσης απάντηση και για την άλλη τερατολογία της, ότι δήθεν, το κόστος των αναγκαίων αναπληρωτών για την εκ περιτροπής λειτουργία των πολυπληθών τμημάτων είναι 10 εκατ. ευρώ την ημέρα, ποσό που αντιστοιχεί σε ετήσια βάση σε προσλήψεις 300.000 αναπληρωτών, όταν σήμερα οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί είναι περίπου 180.000!

Ουδείς της ζήτησε βέβαια να προσληφθούν στην εκπαίδευση, περίπου όσοι δημόσιοι λειτουργοί υπηρετούν στο υπόλοιπο δημόσιο. Παιχνιδάκια με τους αριθμούς που έπρεπε ειδικά μια υπουργός Παιδείας να αποφεύγει.

Μετά από τα παραπάνω, εξαιρετικά ανήσυχοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, παρακολούθησαν την παράσταση ανευθυνότητας και επιδεικτικής παραπλάνησης της υπουργού Παιδείας. Που συμπληρώθηκε με γελοίες απειλές προς δεκάχρονα παιδιά, κατεβάζοντας και σε αυτή την ηλικιακή κλίμακα τον περίφημο «κοινωνικό αυτοματισμό» ή ακόμη και το ενδιαφέρον των αστυνομικών αρχών. Πυγμή, ποινές και πρόστιμα σε εξάχρονα! Τι άλλο θα δούμε; 

Οι οικογένειες και ο εκπαιδευτικός κόσμος, συνειδητοποίησαν ότι δυστυχώς, οι παλινωδίες σχετικά με την ακριβή ημερομηνία έναρξης των σχολείων ή οι ανακολουθίες με τις μάσκες, δεν είναι τίποτα άλλο παρά η επιβεβαίωση της αποτυχίας της κυβέρνησης να προετοιμάσει την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς με ασφάλεια.

Απέναντι στην ανευθυνότητα των «αρίστων», απέναντι στην επικίνδυνη λογική «βλέποντας και κάνοντας», η κοινωνία οφείλει να αντιδράσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ, δίπλα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας επιμένει αδιαπραγμάτευτα:

  • Να δοθεί άμεσα και να τηρηθεί αυστηρά πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ με όλες τις οδηγίες για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Να εξεταστεί ως πρόσθετο μέτρο η θερμομέτρηση όλων των εισερχομένων στα σχολεία με τα ειδικά όργανα ακαριαίας θερμομέτρησης.
  • Να εγγραφούν άμεσα στον προϋπολογισμό τα απαραίτητα κονδύλια για νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών, νέες υποδομές και εξοπλισμό στην εκπαίδευση. Μέρος από τα περίφημα 32 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, κι όχι να προορίζονται να ενισχύσουν κι άλλο τα ισχυρά πορτοφόλια και τα ιδιωτικά συστήματα Υγείας, Παιδείας και Ασφάλισης, όπως προτείνει το σχέδιο – μνημόνιο Πισσαρίδη. Είναι η ώρα για μια μεγάλη επένδυση στην Υγεία, στην Παιδεία και στο Κοινωνικό Κράτος. Η κυβέρνηση, αντίθετα, προσλαμβάνει συνοριοφύλακες… στην Κορινθία, ή λίγο πριν την έναρξη των σχολείων, ασχολείται με τους κομματικούς διορισμούς Διευθυντών Εκπαίδευσης και με Κεραμεωνόμους – ρουσφέτια στα ιδιωτικά συμφέροντα στο χώρο της εκπαίδευσης.  
  • Στο σύνολο των σχολείων να υπάρξουν μάσκες, καθαριότητα, αποστάσεις ως ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Η κοινωνία οργίζεται και αδυνατεί να αντιληφθεί την εκ περιτροπής λειτουργία της Ολομέλειας της Βουλής σε τμήματα των 60 βουλευτών, ώστε οι βουλευτές να προστατεύονται από τον ιό, την ίδια ώρα που τα παιδιά μας θα στριμώχνονται κατά δεκάδες σε αίθουσες 20-30 τετραγωνικών. Απαιτεί αποστάσεις παντού και για όλους. Το ίδιο ζήτησε την ώρα που σύρονταν αυτές οι γραμμές και ο καθηγητής Μόσιαλος, διορισμένος από αυτή την κυβέρνηση στους διεθνείς οργανισμούς για τον Covid-19. Ούτε αυτός γνωρίζει κυρία υπουργέ; 
  • Να δοθεί άμεσα κατεύθυνση για το σπάσιμο των πολυπληθών τμημάτων, έτσι, ώστε κανένα τμήμα να μην αποτελείται πάνω από 15 μαθητές.
  • Να αναζητηθούν χώροι σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, τα αθλητικά σωματεία, άλλους κοινωνικούς φορείς, την Εκκλησία κλπ.
  • Να ενοικιαστούν από ιδιώτες χώροι εκεί που απαιτείται και δεν επαρκούν οι αίθουσες του δημόσιου τομέα.
  • Να χρησιμοποιηθεί ως έσχατη λύση κάθε εναλλακτικός τρόπος (πχ: συνδυασμός διά ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης), μετά από διαβούλευση σε κάθε σχολείο και αποκλειομένης, βέβαια της χρήσης καμερών στις σχολικές αίθουσες.  
  • Να συγκροτηθεί με ευθύνη της Επιτροπής Παιδείας κάθε Δήμου σχέδιο για το άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τοπικών υγειονομικών αρχών, των γονέων, των τοπικών ενώσεων δασκάλων και καθηγητών και των μαθητικών συμβουλίων.
  • Να ενεργοποιηθεί επιτέλους το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που έλαμψε με την απουσία του την προηγούμενη περίοδο και να αναλάβει το ρόλο του τόσο για το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στις πρωτόγνωρα μεταβαλλόμενες συνθήκες του κορονοϊού, όσο και για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. 

Στο διάστημα που απομένει, η εκπαιδευτική κοινότητα σε κάθε σχολείο, σε κάθε Δήμο αλλά και σε κεντρικό επίπεδο θα θέσει στο επίκεντρο των διεκδικήσεών της το αίτημα «αποστάσεις, αποστάσεις, αποστάσεις». Το αίτημα για ανώτατο όριο τους 15 μαθητές ανά τάξη.

Ένα αίτημα για τη ζωή που θα νικήσει στη μάχη εναντίον του κορονοϊού, για την αξιοπρέπεια εκπαιδευτικών και μαθητών και για μια και πραγματική επένδυση στη γνώση και στην ουσιαστική εκπαίδευση. Ένας στόχος που ήρθε για να γίνει και να μείνει. 

(Visited 15 times, 1 visits today)

Περισσότερα