«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα εφαρμοστεί κανονικά από φέτος», τονίζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Τα Νέα» και τη δημοσιογράφο Μάρνυ Παπαματθαίου. Αναφέρει επίσης πως οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν στις 14 ή 15 Ιουνίου.
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ)
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για τις ενστάσεις εκπαιδευτικών και στατιστικών αναλυτών για το βαθμολογικό όριο του 0,80 – 1,20 που έχει τεθεί στα ΑΕΙ για να ορίσουν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και την πρόβλεψη να μειωθεί αισθητά ο φετινός αριθμός των εισακτέων, η υπουργός Παιδείας αναφέρει πως:
«η ΕΒΕ προβλέπει ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για την εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όταν επιτρέπουμε να εισάγεται κάποιος με βαθμό 1/20 στο Πανεπιστήμιο κοροϊδεύουμε πρώτα τον ίδιο τον φοιτητή, γιατί οι πιθανότητες να φοιτήσει και να αποφοιτήσει είναι πολύ χαμηλές. Κοροϊδεύουμε όμως και τους άλλους φοιτητές που πάσχισαν να επιτύχουν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους στο ίδιο τμήμα, αλλά και τον έλληνα φορολογούμενο που καταβάλλει φόρους για φοιτητές που πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν».
Στο ερώτημα αν το υπουργείο Παιδείας σκέφτεται να κατεβάσει το συντελεστή στο 0,70 ή στο 0,60 για τη φετινή χρονιά, κατά την οποία δοκιμάζονται πολλές οικογένειες λόγω της πανδημίας, η Νίκη Κεραμέως τονίζει πως η ΕΒΕ θα εφαρμοστεί κανονικά από φέτος. Για όσους και όσες υποψήφιους δεν καταφέρουν να εισαχθούν επισημαίνει ότι:
«Με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή τον περασμένο μήνα, υπογραμμίστηκε ακόμη περισσότερο η ύπαρξη εναλλακτικών για τους νέους μας: ένα Μηχανογραφικό που οδηγεί σε σπουδές σε ΑΕΙ αλλά και ένα παράλληλο Μηχανογραφικό που σε συνέχεια της αναβάθμισης των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης οδηγεί σε δημόσια, δωρεάν ποιοτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης».
Όσον αφορά τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών, η υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι προγραμματίζεται να ξεκινήσουν κανονικά τον Ιούνιο, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα πρόληψης για την προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας καθώς και για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων όπως και πέρυσι.
Η Νίκη Κεραμέως σημειώνει πως υπάρχει πιθανότητα να παραταθεί το σχολικό έτος εντός του Ιουνίου, καθώς η τηλεκπαίδευση -αν και προχωρά- δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση και δεν μπορεί να αποτελέσει μακροπρόθεσμη λύση.
«Η τηλεκπαίδευση συνιστά λύση ανάγκης όταν για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι εφικτή η διά ζώσης εκπαίδευση. Από τα επιδημιολογικά δεδομένα θα κριθούν σε μεγάλο βαθμό οι αποφάσεις μας που θα ανακοινωθούν, όπως και πέρυσι, αργότερα μέσα στο σχολικό έτος σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και κατόπιν των εισηγήσεων των ειδικών.
Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε οποιαδήποτε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας χρειαστεί προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, είτε πρόκειται για τυχόν τροποποιήσεις στις προαγωγικές εξετάσεις είτε για την παράταση του έτους είτε για την περικοπή της ύλης -στην οποία όσον αφορά τις Πανελλαδικές, έχουμε ήδη προβεί προκειμένου να στηρίξουμε τους υποψηφίους μας που δοκιμάζονται διπλά εξαιτίας του κορονοϊού».
Σχετικά με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, η υπουργός Παιδείας αναφέρει πως έχουν ήδη αναρτηθεί εκατοντάδες θέματα για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, τα οποία είναι διαθέσιμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και διδάσκονται ήδη ενώ το ΙΕΠ σχεδιάζει να προχωρήσει σύντομα σε νέα ανάρτηση θεμάτων.
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για την κάλυψη της ύλης στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, η Νίκη Κεραμέως αναφέρει:
«Η τηλεκπαίδευση -παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της- εξακολουθεί και αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας υπό τις αντίξοες συνθήκες που διανύουμε, χάρη στην εξαιρετική προσπάθεια εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων. Το ΙΕΠ μελετά στενά και τις μαθησιακές και τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της απομάκρυνσης από τη διά ζώσης διδασκαλία και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς και εκδίδει σχετικές οδηγίες προς καθοδήγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε κάθε περίπτωση η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνιστά λύση ανάγκης ενώ απόλυτη προτεραιότητα είναι η επιστροφή στο φυσικό περιβάλλον του σχολείου.
Η τηλεκπαίδευση έχει λειτουργήσει, παράλληλα, ως καταλύτης για ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα: μεταξύ άλλων για την ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών και για την ψηφιοποίηση εκπαιδευτικών διαδικασιών, όπως πχ: οι ηλεκτρονικές εγγραφές στο Νηπιαγωγείο και το νέο σύστημα καταγραφής της ύλης. Το τελευταίο αφορά τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής φόρμας καταγραφής της ύλης για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση του παραδοσιακού βιβλίου ύλης που έγινε σε συνεργασία με το ΙΕΠ, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και τις υπηρεσίες του υπουργείου.
Το εγχείρημα αυτό μας βοηθάει να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τη σύγκριση διδακτέας και διδαχθείσας ύλης, ώστε να γίνονται απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Και ενισχύει την προσπάθειά μας για άρση των ανισοτήτων στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς, εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης της ύλης, θα αναζητούνται οι λόγοι και θα λαμβάνεται ειδική μέριμνα υποστήριξης, με στόχο την ενίσχυση της ποιοτικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια».
Τέλος, όσον αφορά την παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των πανεπιστημίων και τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τις πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών, η υπουργός τονίζει πως:
«προβλέπεται ήδη να διενεργούνται πρακτικές ασκήσεις για τελειόφοιτους τμημάτων και σχολών επιστημών υγείας και είμαστε διαρκή επικοινωνία με τους ειδικούς, συζητώντας τη δυνατότητα επέκτασης σε περαιτέρω πρακτικές ασκήσεις φοιτητών άλλων ετών και άλλων σχολών και τμημάτων. Όσον αφορά τη διδασκαλία του εαρινού εξαμήνου, οι ειδικοί εισηγήθηκαν να διεξαχθεί εξ αποστάσεως».
Πηγή: Εφημερίδα «Τα Νέα»