fbpx
Παρατηρητήριο για την Παιδεία

Απόφαση συνέλευσης αγώνα από την κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on print
Εκτύπωση

Την Τρίτη 23 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ. Αμέσως μετά έγινε σε υπαίθριο χώρο δίπλα από το υπουργείο συνέλευση αγώνα με την συμμετοχή του κόσμου της κινητοποίησης. 

Η μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, με ομπρέλες και συνθήματα, σπρέι, πανό, την φωνή τους, την οργή τους, την αλληλεγγύη τους στις συναδέλφισσες και συναδέλφους που απολύονται, δείχνοντας έτσι την εναντίωση τους στις αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων είναι ελπιδοφόρο μήνυμα ενός αγώνα που μπορεί να νικήσει

Η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιώντας τον αντιεκπαιδευτικό ν. 4692/2020  που πρόσφατα ψήφισε, ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά, εξαφανίζοντας μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους.

Αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις, αφήνοντας πλήθος συναδέλφων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο με τις/τους αναπληρωτ(ρι)ες ναι βρίσκονται σε μόνιμη απόλυση πλέον. Πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών

Συγκεκριμένα τα νέα ωρολόγια προγράμματα προβλέπουν την κατάργηση  μαθημάτων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, καθώς καταργούνται τα μαθήματα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» από τη Β’ Λυκείου και το «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» (ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών), ενώ στη A’ Λυκείου το μάθημα «Πολίτης και Δημοκρατία» από 3 ώρες γίνεται 2. Στη Γ’ Λυκείου το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθιστά η διδασκαλία των Λατινικών από το 2021-2022.

Τα νέα ωρολόγια προγράμματα προβλέπουν επίσης την πλήρη κατάργηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο, ενώ ως μονόωρα μαθήματα παραμένουν μόνο στο Γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, καταργείται η διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου, με μοναδική πηγή διδασκαλίας να μένει, πλέον, το φροντιστήριο.

Στο Γυμνάσιο, μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας της Οικιακής Οικονομίας από δύο ώρες σε μία, ενώ από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ Λυκείου «εξαφανίζονται» οι Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες.

Οι εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας), οι εκπαιδευτικοί ΠΕ81 (Αρχιτέκτονες, Τοπογράφοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί από τα ΤΕΙ) και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ88.01 (Γεωπόνοι), εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ, ενώ μεγάλες συνέπειες υφίστανται και οι Οικονομολόγοι και Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ80) σε ΓΕΛ και Γυμνάσιο.

Ειδικά όμως οι εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ78, από το σχολικό έτος 2021-2022 κατά το οποίο θα καταργηθεί και η Κοινωνιολογία της Γ’ Λυκείου, ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν θα μπορούν να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο σχολείου.

Ταυτόχρονα μειώνεται το ωράριο και άλλων κλάδων, όπως οι Φυσικοί, γεγονός που θα έχει αλυσιδωτά αποτελέσματα απολύσεων εκπαιδευτικών από όλες τις βαθμίδες, σαν ντόμινο!

Στην συνέλευση αγώνα που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή του κόσμου της κινητοποίησης, έγινε ξεκάθαρο ότι οι κλάδοι είναι και θα παραμείνουν ενωμένοι απέναντι στην επίθεση που δέχονται. Ο αγώνας ενάντια στα νέα ωρολόγια προγράμματα και το νεοφιλελεύθερο, νεοσυντηρητικό σχολείο της ακρο-κεραμέως, δεν πρόκειται να μας βρει διασπασμένους.

Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα θα αγωνιστεί για το δικαίωμα όλων των συναδέλφων στη δουλειά και για ένα σχολείο με όλα τα αντικείμενα που θα είναι δημόσιο, δωρεάν και θα προσφέρει στα παιδιά ολόπλευρη εκπαίδευση, στη διαδρομή τους προς τον ολοκληρωμένο, σκεπτόμενο και χειραφετημένο άνθρωπο.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι την μέρα της κινητοποίησης χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν συμμετείχαν στις βαθμολογήσεις, κάνοντας αποχή σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων/ουσών αναδείχθηκε η αγωνιστική αναγκαιότητα για αποχή ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ από τα βαθμολογικά ως μέσο πίεσης, με αποφάσεις των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ μέχρι και την Δευτέρα 29 Ιουνίου, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η επόμενη κινητοποίηση, καθώς και η επόμενη συνέλευση αγώνα.

Εκφράστηκε η αναγκαιότητα της κλιμάκωσης του αγώνα σε περίπτωση που δεν εισακουστούν τα αιτήματα των εκπαιδευτικών για απόσυρση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αποδέχεται τα νέα προγράμματα που στόχο έχουν την εφαρμογή του αγοραίου εξετασιοκεντρικού σχολείου -με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ- τον οποίο υπηρέτησαν με ευλάβεια όλοι οι υπουργοί Παιδείας.

Ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft-skills, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ. Δεν υποχωρούμε, δε συναινούμε. Συνεχίζουμε, κλιμακώνουμε μέχρι να αποσυρθούν.

Ως επόμενα βήματα αποφασίστηκαν:

  • Τις επόμενες μέρες όλες οι ΕΛΜΕ να κάνουν συνελεύσεις, στις οποίες συμμετέχουμε βάζοντας τα παραπάνω ζητήματα.
  • Να γίνουν επιτροπές αγώνα σε κάθε ΕΛΜΕ.
  • Τετάρτη 24 Ιουνίου στις 13:00 παράσταση διαμαρτυρίας στο ΙΕΠ (Αν. Τσόχα 36 – Μετρό Αλεξάνδρας).
  • Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 19:30 συγκέντρωση-συλλαλητήριο στη Βουλή με σκοπό να παραμείνουμε στο Σύνταγμα.
  • Δευτέρα 29 Ιουνίου: πανελλαδική κινητοποίηση και συνέλευση αγώνα αμέσως μετά για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα. Ο τόπος και η ώρα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.

Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ, όλες και όλους να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις των επόμενων ημερών.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on print
Εκτύπωση

▸ Διαβάστε ακόμα