fbpx

Κώστας Μάρκου: Ανταπόκριση από την Πάτρα για την τηλεκπαίδευση

Facebook
Twitter
Email

Η ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην τηλεκπαίδευση είναι ικανοποιητική, με το ποσοστό συμμετοχής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να αγγίζει το 65%. Ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις που η συμμετοχή δεν ξεπερνά το 50%, καθώς πολλές οικογένειες δε διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό ή αξιόπιστη σύνδεση στο internet.

Οι εκπαιδευτικοί, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανταποκρίνονται με επάρκεια στις νέες συνθήκες. Επίσης, η τηλεκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Πατρών έχει ξεκινήσει και εξελίσσεται δίχως μείζονα προβλήματα.  

Προβληματισμό προκαλεί η παντελής απουσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο αποτελεί το αρμόδιο όργανο για τον ορισμό και την εποπτεία του περιεχομένου των μαθημάτων που πραγματοποιούνται από απόσταση. 

Η νέα κατάσταση εγκυμονεί πληθώρα προβλημάτων, τα οποία θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους. Αρχικά, προβλέπεται πως οι νέοι διορισμοί στην εκπαίδευση θα καθυστερήσουν σημαντικά και είναι αμφίβολο αν θα ξεκινήσουν εντός του Απριλίου. Πρακτικά, κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δεν θα υπάρξει «νέο αίμα» στην κοινότητα των εκπαιδευτικών, με ότι αυτό συνεπάγεται για το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. 

Σημαντικό ζήτημα που αναμένεται να προκύψει είναι αυτό της συνταξιοδότησης των υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Η θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής αίτησης θα μπορούσε να αποτελεί μια λύση ώστε να αρθεί το εμπόδιο της φυσικής παρουσίας ενώπιον της αρμόδιας αρχής, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. 

Είναι σαφές πως οι έκτακτες συνθήκες που επικρατούν, δοκιμάζουν τις αντοχές του εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο δεν ήταν προετοιμασμένο για τις αυξημένες απαιτήσεις της «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης. Ότι γίνεται τον τελευταίο μήνα είναι υποβοηθητικό αλλά δεν αρκεί για να υποκαταστάσει τη φυσική διδασκαλία και τάξη. 

* ο Κώστας Μάρκου είναι βουλευτής Αχαΐας (ΣΥΡΙΖΑ) & καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >