fbpx

Χαράλαμπος Λόντος: 10 θέσεις για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

Facebook
Twitter
Telegram
Email

Άρθρο του Χαράλαμπου Λόντου, μαθηματικού και πρώην Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, για το βιώσιμο, υγειονομικά ασφαλές και παιδαγωγικά επωφελές άνοιγμα των σχολείων

Την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου του 2021 η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Κεραμέως, σε κοινή ενημέρωση με τον κ. Χαρδαλιά και τους εκπροσώπους του υπουργείου Υγείας, και στο πλαίσιο των κυβερνητικών αποφάσεων ανακοίνωσε το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων και την επανέναρξη της πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλίας τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου.

Είναι το τρίτο άνοιγμα των σχολείων μετά από την εκδήλωση της πανδημίας, πιθανότατα για λίγες εβδομάδες, και σίγουρα όχι με καλύτερους όρους υγιεινής και ασφάλειας, χωρίς επικαιροποίηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου, χωρίς πρόσθετα μέτρα λόγω χαμηλών θερμοκρασιών, μεταλλάξεων του ιού και της κόπωσης μικρών και μεγάλων από τον πολύμηνο εγκλεισμό.

Όλοι γνωρίζουν και ιδιαίτερα εμείς οι εκπαιδευτικοί ότι μια ώρα μαθήματος με φυσική παρουσία στην τάξη δεν αντικαθίσταται με τίποτα ούτε μαθησιακά ούτε ψυχοκοινωνικά. Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά αλλά με όρους υγειονομικής, ασφάλειας και παιδαγωγικής επάρκειας.

Η υπουργός Παιδείας σίγουρα, αλλά και τα μέλη της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων μετά τη δεκάμηνη ενασχόλησή τους με το αντικείμενο, πρέπει να γνωρίζουν την κατάσταση στα σχολεία. Την κατάσταση των σχολικών κτιρίων, τη στενότητα των διαδρόμων και των κλιμακοστασίων, την κατάσταση των κοινόχρηστων χώρων υγιεινής, τους  χώρους διοίκησης και υποδοχής του κοινού.

Την ηλικιακή κατανομή των 64.000 μόνιμων εκπαιδευτικών από τους οποίους μόνο οι 3.000 (5,5%) είναι κάτω των 40 ετών, ενώ οι 42.500 (66%) είναι άνω των 50 ετών και πάνω από 9.000 (14%) είναι άνω των 60 ετών. Με συνυπολογισμό του γεγονότος ότι αρκετοί/ές πάσχουν από σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, ασφαλώς συμπεραίνουμε ότι η πλειοψηφία των μονίμων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανήκουν σε ηλικιακά ή ιατρικά ευπαθείς ομάδες.

Την παρόμοια κατάσταση για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων. Το γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν ωράριο σε δύο ή και τρία σχολεία.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, αλλά και τις εκθέσεις της UNESCO και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, επαναφέρουμε στο διάλογο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τις παρακάτω δέκα θέσεις:

  • Μείωση αριθμού μαθητών στο τμήμα σε 12-15, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα τήρησης των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών κατά την πολύωρη παραμονή τους στην αίθουσα.
  • Έγκαιρη πρόσληψη των απαιτούμενων εκπαιδευτικών.
  • Κάθε σχολική μονάδα σε συνεργασία με την εκπαιδευτική διοίκηση και το Δήμο της περιοχής με ευελιξία και με τις εναλλακτικές που έχουν να σχεδιάσουν την εφαρμογή των παραπάνω.
  • Αναδιάταξη της ύλης και οδηγίες για την κάλυψη της βασικής ύλης των μαθημάτων.
  • Έγκαιρη πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού καθαριότητας για σχολαστική και συχνή, δύο φορές την ημέρα, απολύμανση και καθαρισμό των σχολικών χώρων.
  • Χρηματοδότηση για έγκαιρη προμήθεια των κατάλληλων υλικών προφύλαξης και απολύμανσης (αντισηπτικά, μάσκες, θερμόμετρα, κατάλληλα απορρυπαντικά, γάντια, ποδιές, φόρμες κλπ).
  • Ανασχεδιασμό του σχολικού χώρου για την κάλυψη των όρων υγιεινής και ασφάλειας.
  • Δημιουργία και ανάπτυξη κατάλληλων δομών για ιατρική και ψυχολογική κάλυψη των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Περιοδικά επαναλαμβανόμενα COVID-19 tests σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας αλαζονικά καθισμένοι στις δάφνες της επιτυχούς αντιμετώπισης του πρώτου κύματος της πανδημίας, σπατάλησαν τόσο το τετράμηνο μετά το πρώτο lockdown και μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όσο και το τρίμηνο του δεύτερου lockdown, χωρίς να κάνουν τίποτα για την προετοιμασία υγειονομικά ασφαλούς, παιδαγωγικά επωφελούς αλλά και βιώσιμης επανέναρξης των μαθημάτων με φυσική παρουσία στην τάξη.

(Visited 73 times, 1 visits today)

Περισσότερα