Την Τετάρτη 29 Απριλίου 2020 η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως σε κοινή συνέντευξη με τους κ.κ. Τσιόρδα και Χαρδαλιά και στο πλαίσιο των κυβερνητικών αποφάσεων για «επιστροφή στην κανονικότητα» ανακοίνωσε το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών και την επανέναρξη της πρόσωπο-με-πρόσωπο διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η χωριστή από τα υπόλοιπα υπουργεία βαρύγδουπη ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας δυστυχώς συνοδεύτηκε με εκπτώσεις στις προϋποθέσεις και στα μέτρα προστασίας μαθητών και καθηγητών. Εκτός κι αν η ζωή των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και μαθητριών και των 150.000 εκπαιδευτικών έχει μικρότερη αξία;
Ο ΕΟΔΥ και η Πολιτική Προστασία μετά από τις εισηγήσεις της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων εξέδωσε προς ενημέρωση των πολιτών πίνακα με τα μέτρα προστασίας που επιβάλλονται σε πολυσύχναστους χώρους. Ήδη στον αρχικό πίνακα και ενώ για τα γραφεία και τους χώρους λατρείας επέβαλε ένα άτομο ανά 10 τ.μ. , για τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα φροντιστήρια, όπου η παραμονή είναι πολύωρη, επέβαλε ένα άτομο ανά 7 τ.μ. Κι αυτή ήταν η πρώτη αρνητική διαφοροποίηση.
Πριν περάσουν 48 ώρες, ο πίνακας άλλαξε και στη θέση του 1 άτομο ανά 7 τ.μ. εμφανίστηκε το «θα εκδοθούν οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας…» με διαδόσεις προς το δυσμενέστερο. Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων το γνωρίζει; Μήπως άλλαξε την απόφασή της και αν ναι, με ποιο σκεπτικό; Νομίζουν ότι με τις παλινωδίες ενισχύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών;
Η υπουργός Παιδείας και τα μέλη της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων,
- γνωρίζουν την κτιριακή κατάσταση των σχολικών κτιρίων, τη στενότητα των διαδρόμων και των κλιμακοστασίων, την κατάσταση των κοινόχρηστων χώρων υγιεινής (WC) στα σχολεία, τους χώρους διοίκησης και υποδοχής του κοινού;
- γνωρίζουν την ηλικιακή κατανομή των εκπαιδευτικών;
- γνωρίζουν την ηλικιακή κατανομή και το εργασιακό καθεστώς των εργαζόμενων στην καθαριότητα των σχολείων;
- αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά των εφήβων μετά από δίμηνο εγκλεισμό, κοινωνική και φυσική αποστασιοποίηση;
- γνωρίζουν την ανάγκη κοινής χρήσης εποπτικών μέσων και αντικειμένων κατά και για τις ανάγκες της διδασκαλίας;
- γνωρίζουν ότι κάθε ένας, από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο σε δύο ή και τρία σχολεία, μέσα σε μια βδομάδα θα έρθει σε επαφή με εκατοντάδες μαθητές μέσα στην τάξη;
Από τον εγκλεισμό και το απαγορευτικό στην κυκλοφορία του ιού μήπως πάμε στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας ιού και στην ανεξέλεγκτη διάδοση της νόσου; Τι κρύβεται πίσω από το εσπευσμένο άνοιγμα των σχολείων και τις εκπτώσεις στα μέτρα προφύλαξης μαθητών και καθηγητών;
* ο Χαράλαμπος Λόντος είναι μαθηματικός και πρώην Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής