fbpx

Σε κλίμα συναντίληψης η συνάντηση ΟΛΜΕ – ΣΥΡΙΖΑ

Facebook
Twitter
Telegram
Email

Σε συζήτηση εφ’ όλης της ύλης εξελίχθηκε η σημερινή συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξη Τσίπρα, τον τομεάρχη Παιδείας Νίκο Φίλη και την αναπλ. τομεάρχη Μερόπη Τζούφη

«Για συναντίληψη σε ό,τι αφορά τα μέτρα που σχετίζονται με το άνοιγμα των σχολείων, όπως και στις προτάσεις των εκπαιδευτικών που έχουν ως στόχο τη μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων και την προστασία των μαθητών κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας» κάνει λόγο η ΟΛΜΕ, έπειτα από τη σημερινή συνάντηση με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξη Τσίπρα.

Πιο συγκεκριμένα, η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της αναφέρει:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και τους τομεάρχες Παιδείας

Συναντήθηκε σήμερα αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ με αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ αποτελούμενη από τον πρόεδρο του κ. Αλέξη Τσίπρα, τον τομεάρχη Παιδείας κ. Νίκο Φίλη και την αναπλ. τομεάρχη Παιδείας κα Μερόπη Τζούφη.

Κατά τη συζήτηση τέθηκαν από πλευράς Ομοσπονδίας, όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, επισημάνθηκε το γεγονός ότι κανένα ουσιαστικό νέο μέτρο δεν ελήφθη για το άνοιγμα τους. Καμία από τις προτάσεις της ΟΛΜΕ, που έγκαιρα είχε καταθέσει (Αύγουστος 2020), δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Παιδείας όπως: τα ολιγομελή τμήματα, τα συνεχή και επαναλαμβανόμενα tests με ευθύνη του ΕΟΔΥ μέσα στις σχολικές μονάδες και η προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς κλπ.

Αντίθετα, παρουσιάστηκαν ως πανάκεια τα αμφιβόλου εγκυρότητας self-tests, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, με συνέπεια να προσέρχονται στα Λύκεια, ασυμπτωματικοί μαθητές και εκπαιδευτικοί που μπορεί τελικά να είναι θετικοί.

Παράλληλα, επισημάνθηκαν οι ψυχο-κοινωνικές επιπτώσεις του lockdown και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ιδιαίτερα στους μαθητές και προς αυτή την κατεύθυνση η ΟΛΜΕ πρότεινε τη μη πραγματοποίηση των γραπτών προαγωγικών – απολυτηρίων εξετάσεων, τη μη εφαρμογή για εφέτος της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που είναι δεδομένο ότι θα οδηγήσει στον αποκλεισμό 25.000 και πλέον μαθητών από τα ΑΕΙ.

Τεράστια ερωτήματα δημιουργεί η αρνητική στάση του υπουργείου Παιδείας να αποδεχθεί τις παραπάνω προτάσεις και να λειτουργήσει θετικά προς όφελος των μαθητών, επιλέγοντας στην ουσία να αγνοήσει τις ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες αυτής της κατάστασης για το μέλλον τους.

Διαπιστώθηκε από τις τοποθετήσεις του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και των υπολοίπων μελών της αντιπροσωπείας ότι υπάρχει συναντίληψη για την αντιμετώπιση της κατάστασης και σε ό,τι αφορά τα μέτρα που σχετίζονται με το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και τις άλλες προτάσεις της ΟΛΜΕ που στόχο έχουν τη μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων και την προστασία των μαθητών σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Τέλος τέθηκε από την Ομοσπονδία το πρόβλημα της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και της ανεξέλεγκτης χρήσης των μεταδεδομένων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για καθαρά εμπορικούς και άλλους σκοπούς. Η απάντηση που πήραμε από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι υπάρχει όντως τεράστιο πρόβλημα, το οποίο άλλωστε αναδείχθηκε στο τελευταίο χρονικό διάστημα και από το ίδιο το κόμμα.

Νωρίτερα, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης ανέφερε σε ανάρτησή του:

Σήμερα, με το άνοιγμα των Λυκείων μέσα στην πανδημία, συναντηθήκαμε στη Βουλή -ο πρόεδρος Αλέξης Τσίπρας, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας Μερόπη Τζούφη κι εγώ- με το προεδρείο της ΟΛΜΕ. Πρώτα απ’ όλα ακούσαμε τις αγωνίες των εκλεγμένων εκπροσώπων των εκπαιδευτικών που δίνουν από την πρώτη γραμμή τη μάχη στις τάξεις, όχι απλώς χωρίς τη στήριξη της κυβέρνησης, αλλά από πάνω με την εχθρότητα της υπουργού Παιδείας, όπως φάνηκε με τις επιθέσεις στα θέματα της υπηρεσιακών συμβουλίων και της ψευδεπίγραφης αξιολόγησης.
 
Τα σχολεία ανοίγουν χωρίς τις πιο ουσιαστικές προϋποθέσεις υγειονομικής ασφάλειας, όπως είναι η αραίωση του μαθητικού πληθυσμού στις τάξεις. Τα self-test επικουρικά μόνο βοηθούν. Οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών καθυστερούν, μοριακά τεστ δεν γίνονται στα σχολεία. Το πρόβλημα όμως είναι ευρύτερο. Στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο γίνεται λόγος για τη γενιά της πανδημίας και του lockdown: για την «Generation-Covid».
 
Εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον πλανήτη μένουν μακριά από τα σχολεία τους. Αλλά ειδικά η Ελλάδα καταγράφει αρνητικό ρεκόρ, με τα σχολεία κλειστά επί 21 εβδομάδες σε σύνολο 38. Αυτό δημιουργεί τεράστια μαθησιακά αλλά και ψυχολογικά προβλήματα. Ήδη, η προβληματική τηλεκπαίδευση -μαζί με το σκάνδαλο Cisco– γιγαντώνει τις κοινωνικές ανισότητες και την σχολική διαρροή στην χώρα μας.
 
Χρειάζεται αναδιάρθρωση της ύλης, να μην γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε γυμνάσια και λύκεια (όπως και πέρσι) και φυσικά να μην εφαρμοστεί η μείωση του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ, που ψήφισε πρόσφατα η ΝΔ.
 
Σε αυτό το μήκος κύματος κινείται και η ΟΛΜΕ η οποία μάλιστα παρουσίασε κατά τη συνάντηση εκτενή μελέτη με συγκεκριμένα στοιχεία για τις επιπτώσεις της πανδημίας στη μόρφωση και στη σωματική & ψυχική υγεία των παιδιών.
 
Την Τετάρτη και την Πέμπτη, οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους μαθητές και τους φοιτητές, κινητοποιούνται. Στο πλευρό τους, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για τη δημοκρατική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, όπως τους διαβεβαίωσε ο πρόεδρος Αλέξης Τσίπρας, επαναλαμβάνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση θα καταργήσει το αντι-εκπαιδευτικό οπλοστάσιο της κυβέρνησης. Σαφώς βέβαια η μάχη που δίδεται ξεπερνά ένα κόμμα. Προϋποθέτει για την επιτυχία της τη συγκρότηση ενός δημοκρατικού μετώπου κατά της υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου από την κυβέρνηση ΝΔ.
(Visited 6 times, 1 visits today)

Περισσότερα