«Το μόνο που αναδεικνύει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι το τεράστιο χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στο τι εκπροσωπείτε εσείς με τόση οπισθοδρομική συντήρηση και στο τι υπηρετούμε εμείς, υπακούοντας στο κοινωνικό συμφέρον», σημείωσε η Ραλλία Χρηστίδου στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην επαναφορά της διαγωγής για τα απολυτήρια της δευτεροβάθμιας, «μια παρωχημένη, τιμωρητική λογική που σημαδεύει το μαθητή για όλη την υπόλοιπη ζωή του. Η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, η οποία στο παρελθόν είχε κατά γενική ομολογία αποτύχει, οδηγώντας σε τεράστια αύξηση των μετεξεταστέων δε συνοδεύεται με οποιοδήποτε μέτρο ενίσχυσης των πιο αδύναμων μαθητών ή άμβλυνσης των μορφωτικών ανισοτήτων. Όλα τα παραπάνω, μαζί με τη γενικευμένη λογική της μετατροπής των πειραματικών σχολείων σε πρότυπα, οδηγούν στην αποψίλωση των δημόσιων σχολείων μια και οι καλοί μαθητές είναι η ατμομηχανές της κάθε τάξης».
Επίσης, αναρωτήθηκε γιατί δεν υπάρχει καμία αναφορά και καμία πρόβλεψη στο εν λόγω νομοσχέδιο για τα παιδιά ΑμεΑ ή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως λχ τα παιδιά με σύνδρομο Άσπεργκερ. Έχει δε σημασία ότι για το εν λόγω ν/σ υπάρχουν πάμπολλες αναφορές συλλογικοτήτων και φορέων, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν καταφέρει να ευαισθητοποιήσουν το υπουργείο και να εισακουστούν.
Επιπλέον, υπογράμμισε τη μεγάλη ζημιά που θα κάνει στο γνωστικό πεδίο των παιδιών η απουσία της Κοινωνιολογίας, χωρίς να παραγνωρίζεται η αξία των Λατινικών, η απουσία της δόμησης κριτικής σκέψης και αντίληψης στην ουσία της, του τι δηλαδή συνιστά κοινωνικό σύνολο και πώς αυτό δομείται και λειτουργεί.
Θύμισε επίσης ότι δεν έγινε καμία συζήτηση για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας μουσικής, εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού, γενικότερα της καλλιτεχνικής παιδείας στο δημοτικό και τη δευτεροβάθμια, ούτε συγκεκριμένη αναφορά στη σεξουαλική αγωγή.
Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής, παρουσία των φορέων, η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ απηύθυνε μια σειρά από ερωτήσεις.
Συγκεκριμένα, απευθυνόμενη στη ΔΟΕ και στην ΟΛΜΕ, ζήτησε τη γνώμη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών για τον μη διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας ότι στη γειτονική Ιταλία, που επλήγη πολύ σοβαρά και οικονομικά από την πανδημία, ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση Κόντε 16.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Επίσης, ζήτησε τη γνώμη τους για την εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων, συνοδευόμενη μάλιστα από την πλήρη απουσία οποιασδήποτε πρόβλεψης ενισχυτικής διδασκαλίας προς τους αδύνατους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων, τονίζοντας ότι η εφαρμογή της θα αυξήσει τους μετεξεταστέους, θα αυξήσει την πελατεία στα φροντιστήρια, θα αυξήσει τη σχολική διαρροή μετατρέποντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία στείρα εξεταστική «ασκησιολογία».
Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, επιμένοντας στο ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων απεύθυνε σχετικό ερώτημα και στην Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος ρωτώντας αν τη χρονιά που εφαρμόστηκε, πριν καταργηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, συνοδεύτηκε από την αύξηση των μαθητών στα φροντιστήρια ενώ, απευθυνόμενη στην ΟΙΕΛΕ και στο Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, θέλησε να μάθει αν στα ιδιωτικά σχολεία η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γίνεται αποκλειστικά στη βάση παιδαγωγικών κριτηρίων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ευπείθεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε, συχνά υπερβολικές απαιτήσεις των ιδιοκτητών σχολείων και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η συνδικαλιστική τους στάση.
Οι παραπάνω ερωτήσεις της κυρίας Χρηστίδου ανάγκασαν την υπουργό Παιδείας κυρία Κεραμέως να λάβει το λόγο και να ισχυριστεί, ψευδώς, ότι έχει υπογράψει 1.040 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, παρουσιάζοντας σαν δικό της επίτευγμα διορισμούς που είχαν ενταχθεί στον προϋπολογισμό του 2019 με αποφάσεις κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, από την πλευρά του, ισχυρίστηκε ότι η αύξηση των μαθητών στα φροντιστήρια, στην Α’ Λυκείου, δεν μπορεί να συσχετιστεί με την τράπεζα θεμάτων επειδή έγινε πριν η Τράπεζα δοκιμαστεί, αποσιωπώντας ότι οι μαθητές έτρεξαν στα φροντιστήρια ακριβώς επειδή ήξεραν από την αρχή της χρονιάς το επικείμενο της εφαρμογής της Τράπεζας τον Ιούνιο του 2014.
Τέλος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία βαίνει απολύτως καλά, φέρνοντας σαν επιχείρημα ότι τα ιδιωτικά σχολεία έκαναν ελάχιστες απολύσεις… επί χούντας.